De ce ne plac magicienii?

Am vazut zilele trecute doua filme foarte tari despre magie si iluzionism: „The Prestige” si „The Illusionist” (fireste). 🙂 Si mi-am dat seama ca mai toti ne-am visat la un moment dat acolo, pe scena, distrand un public mai mult sau mai putin numeros. Mi-am amintit de tabara din clasa a 5-a, cand invatasem un truc simplu (nu-l mai stiu exact, dar stiu ca trebuia sa numar cartile, deci era ceva matematic) si pentru cateva minute pe zi dadeam eu insumi o mica reprezentatie pentru ceilalti copii. Bine, din pacate stiam un singur truc si nici n-am mai invatat altele dupa aia, asa ca nu mi-am mai continuat cariera de iluzionist. Dar dorinta ramane, dorinta de a putea face magie.

Ne plac lucrurile neobisnuite, cautam senzationalul, vrem sa explicam lucruri care par de ne-explicat. Si din cauza asta apreciem atat de mult oamenii astia care se dedica acestei „meserii”. Pentru ca si noi vrem sa fim ca ei, vrem sa uimim, sa lasam lumea cu gura cascata, sa tulburam, sa fim unici. De asta ne plac magicienii.

Insa din pacate si iluzionismul e din ce in ce mai greu de facut, e nevoie de trucuri din ce in ce mai complicate, din ce in ce mai imposibil de explicat logic. Asta pentru ca, evoluand, suntem din ce in ce mai greu de pacalit. Ma intreb cu ce ne vor mai distra magicienii in anii urmatori. Ce trucuri pregatesc si cine va fi urmatorul Criss Angel sau David Blaine?

Apropo de asta, acum ceva timp (la Cabral pe blog) am vazut un clip cu Dynamo… un englez care cica e „the new shit” in State:

Cred ca are potential! 🙂

Si, vazandu-l, parca vreau si eu sa invat cateva trucuri! Cred ca dau bine la petreceri! :))

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

