Sa ne mandrim ca suntem romani!

Sau poate nu. Treaba asta cu mandria si nationalismul e relativa. Pentru ca, atunci cand ne-am nascut, nu ne-a intrebat nimeni unde vrem sa ne nastem si noi am strigat in cor: ROMANIA! La astia care ne-am nascut in aceeasi zi ma refer, ca altfel era cam greu sa strigam toti in cor. 😀

Deci nu prea pot sa fiu mandru de o realizare care nu-mi apartine. N-a fost o alegere de care sunt mandru, un vis care mi s-a implinit. Pur si simplu s-a intamplat si in cel mai bun caz pot spune ca nu mi-e rusine cu nationalitatea mea. Eventual sa caut sa fac ceva cu care sa ma mandresc si astfel sa arunc o raza de mandrie si asupra tarii mele. Dar de aici pana la manifestari cretinoide de mandrie si nationalism e cale lunga.

De la ce m-am luat? Pai de la faptul ca BBC a filmat un alt episod al unei noi emisiuni (World’s Toughest Driving Tests) in Romania. Intr-o unitate militara din Pitesti, unde doi britanici tre’ sa invete sa conduca un tanc al armatei romane.   Destul de interesanta emisiunea in sine, armata romana nu s-a facut chiar de ras (in afara faptului ca s-a stricat tancul in mijlocul unui antrenament si in afara alimentatiei jalnice din unitate si in afara cainilor fara stapan care misunau prin cadru), insa din link in link si din comentariu in comentariu am vazut ca foarte multa lume este indignata de faptul ca strainii astia care ne viziteaza tara si mai filmeaza si emisiuni in ea (gen Top Gear sau No Reservations) au tupeul sa arate niste fenomene extrem de rare care nu ne caracterizeaza in nici un fel tara (cum ar fi cersetori, tigani, caini, strazi nasoale si multa saracie in general).

La dracu’, chiar asa sa fie? Strainii n-ar trebui sa se mire doar pentru ca noua ni se par normale? Uitam faptul ca multe dintre problemele astea ne deranjeaza si pe noi si ca, daca nu vrem sa-i deranjeze pe straini, ar cam trebui sa luam noi masuri in unele privinte. Doar ca asta ar insemna ca unii oameni chiar sa-si faca treaba. Si ca altii chiar sa puna umarul si sa nu se mai vaite pe diferite site-uri ca, vezi doamne, Romania e superba si ca avem atatea lucruri atat de bune in tara asta… insa strainii astia sunt cu muia si arata doar ce-i mai rau… pentru rating, fireste. A, stai, ca si noi facem acelasi lucru cand aducem toti retardatii la TV si scoatem in fata prostia si tupeul porcesc.

Pe de alta parte, daca pui un indignat d’asta sa enumere el 5 lucruri pozitive care ar putea fi prezentate in astfel de emisiuni, isi pierde ideile si’i curge scuipat din gura. Dar la comentat e primul. Ca el e mandru de tara lui, nu?

Mai mult, daca intrebi un roman ce stie despre India sau despre alte tari care nu fac parte din „alea civilizate” o sa-ti spuna aceleasi lucruri pe care le spun strainii despre Romania. Pentru ca asta tii minte despre niste tari neinteresante cum e a noastra. Tii minte lucrurile nasoale si, daca ai ocazia sa ajungi pe acolo si sa le verifici, realizezi ca multe nu’s adevarate. E usor sa fii ipocrit.

Hai, la treaba, si poate prin actiunile noastre mai saltam un pic imaginea Romaniei.

    • diogene753
    • 1 Martie 2010

    Mie nu mi se pare deloc ca ar fi o exagerare atunci cind pe la toate televiziunile sint prezentate numai emisiuni cu si despre personaje gen sexi-braileanca, magda ciumac, nikita, columbeanca sau ogica, marculescu, botezatu (off, lista pare a fi nesfirsita!)& Co.

    Pina la urma politicienii nostri cu ce sint mai buni decit cei pomeniti mai sus? Sint la fel de valorosi ca si cei pomeniti mai sus. Iar acest lucru o demonstreaza tocmai ei.

    Mai apoi, cit de tembeli pot fi cei care ii privesc pe unii si pe ceilalti facindu-si modele dupa chipul si asemanarea lor, ridicindu-i pe unii la valoarea de simboluri, iar din ceilalti facindu-si politicieni? Cit de retardata mental poate fi o astfel de gloata de vite turbate ce se calca in picioare sa-i aduca la putere pe cei ce-i va interna doar putin mai tirziu intr-un abator?

    Am aflat cu stupoare de la romani plecati in occident ce prefera sa vorbeasca pe strada limba maghiara. Si i-am intrebat si pe altii, „chiar asa de prost sint privuiti atunci cind se alfla ca sint romani?” Mi-au spus ca si ei prefera sa vorbeasca limba acelei tari, pentru a nu fi recunoscuti. Sa mai fie ceva de mirare?

    • cezar
    • 1 Martie 2010

    Romanii aia din „occident” de care amintesti tu sunt niste prosti. Nu fac decat sa dea apa la moara unor ignoranti, in loc sa dea un exemplu personal (adica sa demonstreze prin propriile actiuni ca exista si romani cinstiti/muncitori/destepti) prin care sa ajute tara asta si implicit pe ei insisi.

    Am mai fost si eu prin strainatate si nu mi-a fost rusine niciodata sa vorbesc romaneste sau sa spun ca sunt roman. Eu cer sa fiu judecat dupa prorpiile fapte si nu dupa tara din care provin.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

