Un ateu printre crestini.

Sunt nascut ateu, botezat ortodox, crescut o buna perioada de nasi si bunici intr-un mediu mai mult sau mai putin religios. Invatat de mic sa imi spun rugaciunea in fiecare seara, sa ma inchin cand trec pe langa „casa domnului”, sa mai dau din cand in cand pe la biserica (de Paste, negresit), sa ma spovedesc, sa ma tem de furia celui numit Dumnezeu. Si cam atat. Asta inteleg cei mai multi romani prin a fi religios.

Apoi am mai crescut si am inceput sa ma inchin din ce in ce mai rar, sa spun rugaciuni numai cand aveam nevoie de ceva, sa mint la spovedanie si sa merg la biserica doar la nunti, botezuri si eventual, o data pe an, de Paste. Intre timp am trait o perioada cu impresia ca l-am vazut pe Dumnezeu intr-un boschetar barbos dintr-un oras obscur din Moldova. Dar mi-a trecut si am inceput sa-mi pun intrebari.

Si am ajuns la concluzia ca, desi botezat ortodox, nu prea inghit povestea cu entitatea razbunatoare din cer care ma va trimite in Iad daca nu respect cele 10 porunci. Am ajuns la concluzia ca daca mori, doar putrezesti in pamant. Ca nu ne asteapta nimic „pe partea cealalta”, ca nu ne „vegheaza” nimeni „de acolo de sus” (sincer sa fiu, ar fi si naspa sa ne vegheze vreo ruda decedata cand mergem la baie sa dam vreo lab… astaaa, sa ne facem nevoile).

Drept urmare, ma aflu intr-o dilema: cum fac sa ma des-crestinez ortodox? Adica… te poti converti la ateism? Care e procedeul? Si daca decid sa ma casatoresc fara nunta la biserica, daca decid sa nu-mi botez (eventualul) copil, cam la ce riscuri ma supun?

Sincer sa fiu, nici nu ma intereseaza parerea nimanui (poate doar a parintilor mei… dar nici aia nu ma intereseaza chiar atat de mult)… insa daca ma auto-declar ateu, o sa fiu un fel de handicapat social? Daca decid sa nu sarbatoresc nasterea Domnului, invierea Domnului si toate celelalte sarbatori care presupun ca un Domn a existat la un moment dat… daca fac asta cum o sa fiu privit de toti ceilalti? Avand in vedere ca 99% dintre cunoscuti sunt fie ortodoxi, fie catolici. O sa-mi fie mai greu sa ma integrez in societate? Sau o sa-mi fie greu pana cand ceilalti se obisnuiesc cu noua mea… orientare religioasa, sa zicem?

Si mai e o chestie. E cam greu sa ma dezobisnuiesc de ceva, fie ea si o religie, dupa atatia ani de obisnuinta.

  1. „cum fac sa ma des-crestinez ordotox?”

    Cred că ce poți face activ e să te duci la biserica de care aparții (sigur e una) și să le spui că vrei să fii scos din catastifele lor. Problema e că preoții ortodocși sunt foarte răzbunători și scârboși și, când o să mori o să refuze să te îngroape, ceea ce a foarte macabru și josnic din partea lor. Eu încă nu m-am hotărât dacă vreau să-mi donez corpul științei sau dacă vreau sa fiu incinerat și cenușa mea împrăștiată într-un loc frumos. Înclin spre a doua și nevastă-mea știe că asta vreau.

    „Adica… te poti converti la ateism? Care e procedeul?”

    Te deconvertești de la religia pe care o ai. La ateism nu te convertești ca nu e o religie 😉 . Nu, nu există ritualuri, decât la mișto : http://www.youtube.com/watch?v=YcxW-A_MGz0

    „Si daca decid sa ma casatoresc fara nunta la biserica, daca decid sa nu-mi botez (eventualul) copil, cam la ce riscuri ma supun?”

    Cel mult ostracizare socială, dacă cineva din apropierea ta știe chestia asta, dar nu tre’ să știe. Botezul nu are nimic a face cu nimic. E pur și simplu un ritual cu nici o greutate legală, certificatul de naștere se eliberează de stat. Rudele, de regulă, sunt foarte vocale și vorbesc de obligația de a face ritualurile lor stupide, o sa te bată la cap, tu decizi dacă le dai curs sau dacă faceți un compromis sau nu le faci deloc. Până la urmă depinde de tine și soția ta.

    Apropo, există un forum al ateilor http://forum.atei.ro/index.php?action=forum și, dacă ești din București poți veni la bere. Ne întâlnim bilunar și următoare ieșire e sâmbătă 17 aprilie de la ora 17:00 (până la cât, nu se știe 🙂 ).

    Dacă te interesează, vezi discuția asta de pe forum pentru detalii: http://forum.atei.ro/index.php?topic=235.msg48046#msg48046

    • Eu
    • 25 Martie 2011

    Eu consider ca faci o mare greseala … adica de ce sa te descrestinezi cand poti sa traiesti asa.
    Nu pot sa pricep de ce .Adica nu ti-ai pus vreodata intrebarea ca De ce cred atati oameni in Dumnezeu?Pentru ca nu exista? Gandeste-te ca daca nu crezi in Dumnezeu si el exista cu adevarat?

    • alex
    • 7 Noiembrie 2013

    pe logica asta imbecila, crezand in dumnezeul crestin, automat nu crezi in ceilalti 2400 zei, si prin urmare, ce se intampla daca exista si ei?

    nu mai invocati pariul lui Pascal, pentru ca mereu o sa existe o persoana ca o sa-ti distruga argumentul asta imbecil.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

