Admiterea la AIESEC

Nu stiu pe cata lume intereseaza subiectul asta. Insa ma intereseaza pe mine, asa ca mai scriu un post legat de AIESEC. Oricum nu sunt disperat de trafic si vizionari, prin urmare nu ma retine nimic. Mai mult, am vazut ca sunt destui care cauta informatii despre AIESEC si ajung la mine pe blog. Impresii mai personale si subiective nu vor gasi in alta parte asa ca azi voi povesti si imi voi da cu parerea despre procesul lor de recrutare (care are loc luna asta).

Dupa cum stiti sau nu, m-am inscris si eu in competitie. Adica vreau sa devin membru in toamna asta. Si nu e asa de usor pe cat as fi crezut. Toata „admiterea” e compusa din 5 parti: formularul online, interviul de grup, interviul individual, perioada de proba si interviul final. De primul obstacol am trecut, a urmat interviul de grup ieri si acuma astept raspunsul (care va veni in seara asta sau maine dimineata). Saptamana viitoare ma voi programa pentru interviul individual (sper). Si pe urma imi voi da cu parerea pe blog si despre asta. (sper). De fapt, am de gand sa fac o analiza pas cu pas, pe masura ce trec peste „obstacole” (sper). 😀 Si daca n-o sa trec mai departe, o sa refulez tot aici, tot prin posturi acide, ca doar tre’ sa-mi vars si eu frustrarile undeva, nu?

Boon. Azi analizez primele 2 probe la care am luat parte. La formularul online am scris vreo 2 ore, a fost in engleza si a avut destul de multe lucruri de completat. La multe nu ma gandisem pana atunci asa ca a trebuit sa ma folosesc de toata creativitatea de care sunt in stare. La un moment dat ma rugam sa nu se ia curentul, ca mi-as fi bagat unghia in gat. 🙂 Apropo de limba engleza, mi-am dat seama ca nu e chiar asa usor sa o vorbesti fluent dupa o perioada lunga de timp in care n-ai mai folosit-o. Incepi sa mai uiti cuvintele, nu mai stii expresii, te precipiti. E exact ca la fotbal. Ca sa fii bun tre’ sa te antrenezi zilnic. Daca te accidentezi si stai 6 luni pe bara, dupa aia mai trec alte 6 pana revii la forma pe care o aveai. Asa si cu limbile astea straine.

Mi-a venit in cap comparatia asta dupa interviul de grup de ieri. Am fost nevoiti sa ne prezentam in engleza in debutul interviului. Traditionalul „ma numesc … si sunt o persoana … si asta vreau eu de la viata …”. M-am prezentat primul pentru ca nu ma gandisem la asta inainte si am zis sa fiu spontan. M-am balbait eu un pic da’ am fost mandru de mine la final. 🙂 Oricum „comisia” era alcatuita din vreo 6 membri AIESEC (din care cred ca 4 sau 5 mai mici ca varsta decat mine) asa ca m-am simtit in largul meu. Aaaa, apropo de comisie, intr-a mea a fost si „faimosul” Titus 🙂 (organizator la Scoala de Comunicare) pe care deja il stiam. I-am promis ca-l fac personaj permanent pe blog si nu m-am tinut de cuvant. Poate daca imi pune vreo pila si devin membru, ma reapuc de proiectul asta. Titus, daca citesti asta, stii ce ai de facut… 😀

Dupa ce ne-au cunoscut, ne-au dat o sarcina prematura: si anume niste foi cu o situatie naspa in care era pusa organizatia. Se facea ca noi organizam un eveniment si hotelul unde trebuia sa ne cazam invitatii luase foc, altul nu prea mai gaseam si ni se dadeau 10 solutii, una mai rea ca alta. Si noi trebuia sa facem un top… pe care am alege-o prima, pe care a doua, samd. La inceput individual, apoi ca si grup. Foarte misto, doar ca am avut putin timp la dispozitie. Au urmat cateva concluzii, intrebarile de final (gen „De ce Aiesec?” sau „Care e cea mai cea calitate a ta, pe care o ai tu si nimeni altcineva pe planeta asta?” <– asta ultima e o glumitza, fireste) si cu asta basta. S-a terminat si etapa asta. Cum ziceam, acum astept raspuns.

Ca si concluzie: mi s-a parut interesant. Oamenii deschisi (cat le permitea statutul de „membru al comisiei de examinare”), punctuali, ordonati, diplomati, comunicativi, pregatiti pana la urma. Doar ca nu stiam care sunt baremele, asa ca nu stiu nici daca m-am descurcat bine sau nu. Am vazut ca notau cu spor in foi, cam ca la <focus group> asa. Vedem maine, oricum.

Bafta si celorlalti asupriti! 😀

PS: si daca se intampla sa ma cititi (VOI ASUPRITILOR, CARE VA UITATI PE SITE-UL AIESEC DIN 5 IN 5 MINUTE, DOAR-DOAR S-O FI AFISAT CEVA!), va invit sa va dati si voi cu parerea legat de intreg procesul de recrutare si mai ales de membrii care v-au intervievat (va incurajez sa fiti subiectivi) 😀

    • sori
    • 17 Octombrie 2009

    :))) foarte tare subiectu,chiar am cautat informatii despre aiesec si ma bucur ca am dat de blogu` tau.. maine am si eu interviu de grup:)) sper sa ma descurc. Sunt total de acord cu tine cand ai spus ca daca nu exersezi limba engleza risti sa uiti cuvinte, apoi expresii.. si tot asa..o sa revin cu detalii despre cum s-a desfasurat intregu „eveniment”:)) inca sunt amuzata de comentariile tale,bafta in continuare!;)

  1. Si eu am azi interviu de grup. Uite asa dezgropam un subiect mai vechi. Mersi de informatii.

  2. sa cresteti mari! sper ca v-au fost de folos „trairile” si frustrarile mele. din pacate n-am mai continuat seria, asa ca celelalte probe au ramas neacoperite de talentul meu „jurnalistic” :)) va trebui sa le descoperiti singuri. 🙂

    sa-mi spuneti cum a fost….

    • Soli
    • 21 Octombrie 2009

    Salut,
    Astazi incep interviurile individuale pentru Exchange. Sunt curios daca a participat cineva pana acum, de fapt …daca va fi participat cineva pana sunt programat eu, adica joi, 22 oct – seara. Poate gasesc niste comentarii si despre aceasta etapa.

    Voi scrie si eu, pentru a facilita sansele celor ce se duc vineri la interviu. 🙂

    Bafta tuturor,
    Soli

    • cezar
    • 21 Octombrie 2009

    Eu n-am participat la interviurile pentru Exchange. Am devenit membru „normal” sa spun asa, apoi am decis sa plec in internship. Acum sunt in dumnealui (internship adica:) deja de peste 3 luni iar in Decembrie ma intorc acasa.

    Oricum, Soli, uita-te si la Simi pe blog… gasesti acolo detalii actualizate despre cum a fost primul lui interviu. Cred ca al tau va fi asemanator. Asta doar ca sa-ti faci o idee despre cum va fi si sa te convingi ca nu mananca nimeni oameni la interviurile astea. Tocmai asta e misto: nu necesita pregatire anterioara.

    Bafta!

    • Goras Lucy
    • 13 Octombrie 2014

    Din fericire și eu sunt unul dintre ”asupriți” trecând de faza cu formularul online in care am ”debitat” tot ce mi-a trecut prin minte poate chiar la unele nici nu prea am știut ce si cum să răspund din primă fază pt că nu am mai întâlnit niciodată astfel de întrebări și pe deasupra în engleză însă după câteva ore bune am reușit să termin. Seara am primit un mesaj ca urmează să fiu programat la interviu. Acum aștept sa văd ce mi-au pregătit, sincer sunt puțin emoționat însă sigur va fi ok. Baftă celor ce au aplicat sau urmează să aplice în această organizație! Sper sa revina să vă povestesc cum a fost :))))

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

