Despre porecle (primul post cu diacritice)

Nu obişnuiesc să scriu cu diacritice. Din simplul motiv că scriu mai repede fără. Ştiu că e mai bine să le foloseşti, dar nu prea am chef de perioada aia de acomodare, de trecere, de uitat chiorâş la taste sau de înlocuit litere. De data asta am făcut o excepţie. Pentru că vreau să scriu despre porecle azi.

Toţi am avut de’a lungul timpului cel puţin o poreclă. Fie că ne-a plăcut sau nu, a rămas sau nu peste ani. Şi zilele astea am remarcat că nu mai e aşa marfă să fii poreclit la aproape 23 de ani. Mai ales dacă porecla ţi-a rămas din copilărie şi e una dintre următoarele: Labă, Bulă, Puţă, Ţiţi, Ţestosu’, Chioru’, Breloc sau Femeia (poreclă de băiat, normal). E cam penibil să vii cu gagica acasă şi să te strige unii din scara blocului: „Labăăă, ai şi tu o ţigară, mă?” 😀

Cele mai multe porecle sunt obţinute când suntem mici, fie din familie, fie de la prieteni. Alea sunt cele mai naşpa, pentru că atunci nu-ţi pasă cum ţi se spune. Şi te trezeşti cu „Crăcan” sau „Prostu”.  Când mai creşti poţi să-ţi alegi tu porecla sau să comentezi daca nu-ţi convine una anume.

De regulă, poreclele sunt de 4 feluri:

a) alea care provin din defecte (de tot felul): Grasu’, Chioru’, Schijă;

b) prescurtările (de nume) sau derivatele: Sesel (de la Constantin), Ţiţi (de la Dumitru);

c) alea cool, care vin de la idolii noştri sau pe care le născocim noi: Tatae, Uzzi, Corleone, Lucifer, Caiac 😀

d) alea pe care le primim în urma acţiunilor noastre: Boacă (mincinosul), Floppy, Kiwy, Labă, Biscuit, Lăutaru’, Buze, Shaormaru’, Chinezu’ etc.

Or mai fi şi alte categorii dar eu pe astea le ştiu. Toate poreclele de mai sus sunt absolut adevărate, persoanele există, sunt vecinii şi prietenii mei. Dacă v-am omis, vă rog să completati lista de mai sus prin comentarii. 🙂

Şi ca să termin cu o intrebare, c’am văzut că se poartă, cică iţi implici cititorii care îi ai 😀 :

Voi aveţi porecle? Care sunt cele mai nasoale/ciudate porecle pe care le ştiţi?

PS: mie mi se spunea Chelu’ când eram mic… tata avea prostul obicei de a mă tunde la chelie de câteva ori pe an. La început nu mi-a plăcut, însă am fost foarte mândru de ea după ce s-au lansat Paraziţii. 🙂 De câtiva ani, de când am mai crescut şi am luat proporţii, s-a trecut la Micuţu’ (o aluzie fină, ce să zic) 😀

  1. Dar cum ar fi sa-ti puna parintii in buletin prenumele: „Ţuţu”? La 10 ani e bine, dar de la 25 incolo nu mai suna la fel…

    • cezar
    • 6 Octombrie 2008

    Asta e mic copil… circula un filmulet pe net cu cele mai aiurea nume date copiilor in Romania. E un top 10, de fapt. Gasesti acolo capodopere ca: Bil-Bob-Mac-Jon, Joaca-bine-Mirel (Radoi, fireste), Betmen-Supermen, Armando-Monamour si lista poate continua…

    • andrei
    • 23 August 2009

    sunt cam naspa poreclele alea yo vreau sa ma lasez in muzica si nu stiu ce porecla sami pun poate ma ajuta cineva dupa aici va rog frumos

    • monik
    • 28 Octombrie 2009

    bibistrocik e porecla unei colege dea mea:))..

    toto-ciuffy a unui coleg..

    ji morty tot a unui coleg pt k la un moment dat ni se parea k pute a formol=))..

    • joker
    • 10 Aprilie 2010

    fratemeu are o porekla super tare!!!!!!dak vreti s-o aflati dati-mi BUZZ!!!mirtandreea@yahoo.com

    • Arsenal Taxi
    • 8 Octombrie 2010

    sau sa ai porecla ciungu :))

    • Bel
    • 11 Noiembrie 2010

    cred ca porecla mea era cea mai naspa mie imi ziceau belex xDDD

    • coreanu
    • 28 Aprilie 2011

    da asa ie ai destula dreptate si eu styu am patito pe pielea mea

  2. Mie un tamp de la me din kartier tot imi zicea pigly si toti sau luat dupa el pana kand m-am enervat si iam spart gura de atunci toti imi zic boss dar eu prefer pitzi se trage din familie.

    • ersin lautaru
    • 7 Decembrie 2011

    andrei daca vrei sa te faci cantaret poti sati pui porecla lautaru

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

