Despre taximetristi

Am fost aseara la o bila cu niste fosti colegi de liceu. N-am mai jucat de mult biliard, asa ca am fost praf. 😀 Am castigat cand a bagat adversarul neagra. Nimic interesant pana aici. Doar ca am fost pentru prima data in City Mall, ala de la Eroii Revolutiei. E plin de fitze, obositii plini de aur au migrat si’n mall-ul asta, mancarea la Burger King este scumpa. Dupa ce ca e proasta, mai e si scumpa.

Dupa biliard, am fost la unul dintre fostii colegi sa vedem meciul. A.S. Roma – CFR Cluj, fireste. Meci la care am pronosticat scorul corect in cadrul concursului organizat de Cristi. Daca imi iese si meciul din seara asta, m-am scos cu un premiu. 😀 Meciul a fost marfa, am trait emotiile alea unice de genul: „am pus la pariuri pe meciu asta. nu da gol baaaaa, ca ma scoti!!!!”. Foarte tare.

Asta de pana acum a fost introducerea. Acum urmeaza partea interesanta. Pe la 2 jumate, cand am plecat de la coleg, am luat un taxi spre casa. Soferul era un tip la vreo 25 de ani care mi-a „marturisit” ca el e programator si ca s’a apucat de taximetrie la sfatul fratelui sau. Cica a fost plecat cativa ani in Elvetia si de cateva luni s-a intors in tara din cauza gagicii. Individa care a tinut neaparat sa faca masterul in Romania. 😐 Ca’n Elvetia era naspa. 😐

Bun. Omul asta mi-a zis ca el castiga in medie 800 de euro pe luna si isi face singur programul. Insa de ce s-a apucat de taximetrie? Pentru ca un programator in Romania castiga mai putin decat un taximetrist. D’aia. La primul interviu la care fusese i s-a oferit un salariu de rahat si asa s-a reprofilat. Plus ca omul in Elvetia tot programator era. Deci are si ceva experienta pe afara. Foarte interesant… 😐 Si foarte naspa pentru noi, astia care traim aici. Noroc de taximetristu’ meu de aseara ca dupa ce termina viitoarea nevasta masterul, se cara iar in strainatate. Nu inteleg de ce s-au mai intors, da’ ma rog.

Daca tot am ajuns la subiectul taximetristi, tre’ sa amintesc si de jegosii aia de la gara. Fiind cunoscut faptul ca n-am masina, ma deplasez la munca folosind troleul 96. Asa ca de cel putin 2 ori pe zi dau de hapciupaliticii aia care stau in statia din fata Garii de Nord si se roaga sa gaseasca vreun prost pe care sa-l tepuiasca. Si culmea e ca gasesc. Chiar sunt unii care dau 35-50 de mii (lei vechi) pe kilometru, doar pentru ca le e lene sa mai mearga 100 de metri pana la alta statie de taxi. Si nu sunt straini, romani plini de bani… sau din provincie. Sunt doar prosti. Doar un prost da 50.000 pe km; e o chestie de bun simt. Si cum Romania e plina de cretini, cum sa nu stea tiganii nostri cu curu’n taxi, asteptand pomana. Nu c’ar fi numai tigani in statia aia, insa sunt majoritari. Pentru ca, nu-i asa, daca nu e de munca, tiganii sunt primii la angajare. Pe santier nu gasesti asa multi. Ei stiu sa conduca taxi-uri.

La urma urmei nici nu e vina lor. E vina noastra ca suntem delasatori. Si ca le permitem orice si ca’i pupam in cur si le dam locuri la buget in facultati. Locuri pe care oricum nu le ocupa. Desi pe liste sunt mereu trecuti cate unii care au intrat pe locurile rromilor. Dar daca n-ar fi, cum ar mai face manevre decanii? Intrebari sunt multe, raspunsurile aceleasi.

Ne meritam soarta…

LE: mi-am adus aminte si de oamenii fara viata care se „joaca” Second Life. Dobitocii astia dau bani pe chestii virtuale. Adica daca eu ma bag in comunitatea lor si imi deschid un magazin de roboti din pachete de tigari, sigur se gaseste unul care sa cumpere. Trebuie doar sa zic ca sunt ultima fitza, sa le trag un pret astronomic si sa spun ca si Tom Cruise are unul acasa. Si GARANTAT apar doritori dispusi sa-mi plateasca bani reali pentru un robotel virtual. Doar ca sa fie ei cool in micuta lor lume VIRTUALA!!! Asta cred ca e maximul de prostie. Mai prost de atat nu poti sa fii… Sincer.

  1. trebuie sa ai in vedere ca taximetristii astia mai si exagereaza !
    pai cand esti tare pe felie in IT nu te faci taximetrist 😀

    • cezar
    • 24 Septembrie 2008

    perfect adevarat. insa ma gandesc ca n-ar fi atat de multi daca nu le-ar iesi bani frumosi din asta. la taximetristi ma refer.

    si nu mi se pare exagerata suma de 800 de euro pe luna. mai ales ca toata lumea le lasa spaga. pe cand un programator „incepator in Romania” nu stiu daca trece de suma asta.

    oricum avem niste salarii mizere, asa ca nu m-ar mira….

    • Ion Pirvu
    • 7 Octombrie 2008

    Frate,in primul rand jegosii aia de la gara nu sunt taximetristi in adevaratul sens al cuvantului.Aia sunt niste borfasi care poseda intr-adevar autorizatie de taximetrist,dar eu nu-i consider taximetristi.Ei practica tariful maximal permis de lege,acum 3,50 lei!Teoretic legea ii obliga sa aiba contract de dispecerizare cu o firma de taxi,dar doar teoretic…practic ei fac „ce vrea muschii lor”!Eu sunt taximetrist si nu-i suport pe indivizii astia!Problema principala e ca nu-i controleaza nimeni,asadar ei fac ce vor!Chestia e ca ei sunt obligati si nu numai ei,noi toti,sa afiseze pe usa tariful practicat!Problema e cu ghertzoii care nu se uita la amanunte din astea ca ei au bani „fara numar,fara numar”(aparent…)si dau oricat,ca ei sunt shmecheri si nu conteaza ca platesc de cateva ori mai mult decat cursa normala,impresia generala e mai importanta,ei se simt bine cand lasa impresia ca au bani,multi bani…Si inca ceva,prietene,sunt eu taximetrist,dar stiu ca nu poti merge la munca cu „troleul 96”!Poate cu troleibuzul 96…pentru ca troleele sunt betele alea care fac alimentarea troleibuzului de le reteaua electrica!Deci,suntem prosti,da’multi,da’multi nu suntem prosti!Cu stima!

  2. @ Ion Pirvu

    Confratele meu,
    autorul textului a folosit doar un limbaj comun – toata lumea spune troleu !
    e doar o postare, nu o cerere pentru licenta taxi ! 😀
    ar fi bine sa fim atenti mai mult la sens, nu la forma !

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

