AIESEC University (a doua zi)

Asadaaaaaar.

Cum va ziceam ieri, am reusit sa ajung la „Preoteasa” pe la 12. Nu mai fusesem niciodata in Casa de Cultura, insa m-am descurcat. Sala 5 (unde se tinea Scoala de Vanzari) era chiar cum intri pe usa, in fata, asa ca n-aveam cum s-o ratez. Prezentarea de dimineata era pe sfarsite asa ca a trebuit sa astept o jumatate de ora ca sa se termine. Nu de alta da’ n-am vrut sa intru cu japca peste cei care fusesera acolo de la inceput.

Mi s-a parut ca timpul trece greu, dar a meritat. Cat timp ma plimbam eu pe holuri au venit si ceilalti doi invitati (Florin Ghinda si Elena Nu-Stiu-cum), reprezentanti ai Inbev, ce urmau sa ne vorbeasca in urmatoarele 3 ore despre cum se fac Vanzari in compania lor. Pentru cei care nu stiti (ca nici eu n-am stiut) Inbev este producatorul si importatorul de Bergenbier, Beck’s, Stella Artois, Leffe si Noroc in Romania. Foarte tare frate, ca sa zic asa, mai ales ca Beck’s e berea mea preferata. Asta a fost un prim plus… cand am auzit de marcile de bere mi-a fost atrasa atentia imediat 🙂

La o prima vedere astia doi pareau aterizati de pe alta planeta acolo, insa inca o data mi-am dat seama ca aparentele inseala si, pana la urma, s-a dovedit ca oamenii erau foarte bine pregatiti. Chiar pot spune ca am avut ceva de invatat de la ei, mai ales de la domnul Ghinda (nu sunt sigur ca’l chema Florin – nu mi-am notat nicaieri) care a fost foarte deschis si vorbaret si care, mai ales, a stiut sa atraga si sa mentina atentia participantilor pe durata celor 3 ore.

Bun. Deci se face ora 12:30, se termina prezentarea de dimineata (cred ca a fost un tip de la Coca-Cola – sper sa nu ma insel), ies oamenii la o scurta pauza de tigara si nu dupa mult timp intra toti la loc pentru ca incepea prezentarea celor de la Inbev.

Partea asta de inceput a fost cam naspa. Nu ma refer la prezentare ci la faptul ca n-am reusit sa gasesc un loc unde sa ma asez. Dupa 2 tentative care au esuat pentru ca „E ocupat, imi pare rau”, asta desi nu statea nimeni acolo si nici n-a venit nimeni pana la final, m-am asezat pe un scaun care cica era si ala rezervat organizatorilor. Cateva minute nu mi-a zis nimeni nimic, pana cand a venit o tipa (de la Aiesec, cred) si mi-a spus ca tre’ sa ma mut. I-am explicat ca toate scaunele par rezervate. N-a inteles si s-a incapatanat sa-mi caute un loc prin sala. Cum era de asteptat a si reusit. Mi-a gasit un loc in ultimul rand langa un chelios. Nimic suspect pana aici… doar ca respectivu’ chelios avea undeva la 50 de ani, vorbea mult (si uneori prost) si dupa cateva minute a inceput sa se planga ca nu prea are loc. Simteam ca incep sa ma enervez asa ca am incercat sa uit pentru cateva minute ca am fost mutat de pe un loc unde nu deranjam pe nimeni tocmai in coasta mosului chelios.

N-am nimic cu oamenii fara par si cu atat mai putin cu oamenii in varsta. Doar ca tipul asta (ca sa nu-i mai zic individ chelios) era genu’ realizat la batranete, care a calatorit prin lume in ultimii ani si care simtea nevoia sa puncteze lucrul asta la fiecare doua deschideri de gura. Era cel mai batran dintre noi si vorbea cel mai mult, desi nu se afla in target-ul evenimentului. Aiesec este o organizatie pentru tineri, daca nu ma insel. Si mai mult, omu’ asta era si membru in Aiesec Bucuresti 😐 In fine, am divagat destul de la subiect… probabil ca nu ma deranja atat de mult daca statea linistit intr-un colt si baga la cap ce ne povesteau oamenii aia acolo.

Despre prezentare ce pot sa spun. A avut destule parti foarte interesante, culminand cu o simulare reala a unei negocieri. Practic, am fost impartiti in 4 grupuri. Fiecare grup avea cativa vanzatori, cativa cumparatori si cativa observatori. Eu am fost vanzator. Trebuia sa vand berea Beck’s 😀  😀 unor manageri de club. A avut loc o negociere si a trebuit sa trangem niste concluzii la sfarsit. Destul de interesanta ideea, desi am ramas cu impresia ca am fost trimisi la negociere in orb. Adica ni s-a dat un istoric al berii respective si pe baza aluia trebuia sa convingem o echipa de manageri ca e indicat sa ne primeasca in clubul lor, eventual sa ne ofere si exclusivitate. Problema a fost ca „managerii” respectivi aveau o lista bine definita de „pretentii”, de obiective. Stiau exact ce sa ne ceara, pe cand noi tot ii dadeam in cap ca suntem cea mai buna bere premium de pe piata si ca avem ingrediente 100% naturale. Nu tocmai indicat cand respectivii vroiau o sponsorizare pentru reamenajarea clubului, vroiau sa nu plateasca pentru ambalajul care se strica, s.a.m.d. Dar sa nu intru in prea multe detalii.

O alta chestie interesanta: etapele unei astfel de intalniri. De la planificarea obiectivelor, introducere si „small talk” pana la evaluarea procesului si mentinerea unei bune relatii de afaceri cu partenerul respectiv.

Per total ce pot sa zic. Organizarea a fost destul de ok. Cei de la Aiesec au fost in general discreti (aia care nu tineau neaparat sa iasa in evidenta) si au supravegheat in liniste buna desfasurare a lucrurilor. Singura problema (din punctul meu de vedere) a fost cea a locurilor. Nu neaparat ca erau putine, dar erau destul de inghesuite. Sau poate sunt eu mare 🙂 Sper sa apuc sa mai vorbesc cu ei si maine. Chiar vreau sa-i intreb cand au loc recrutarile de toamna si cam ce sanse as avea sa fiu acceptat ca membru. Toti cei din organizatie sunt studenti (sau tineri, daca au absolvit) asa ca nu prevad o problema in comunicare. Desi cred ca ar trebui sa abordez problema asta cat mai de dimineata. Cu cat trece timpul, cu atat par mai obositi si mai lipsiti de chef de vorba.

Casa de Cultura este destul de tare (chiar era un fel de expozitie de fotografii in holul de la parter). Cat despre sala 5 in care a avut loc prezentarea… nu pot sa spun decat ca era profi, adica la cele mai inalte standarde (inclusiv termopane, spoturi si alte alea).

Despre invitati: nota 10 de la mine. Cei doi de la Inbev au venit foarte pregatiti… cu proiector, slide-uri, prezentari, material didactic si tot ce trebuie. Chiar ne-au dat la inceput si cate un pix si un desfacator de bere-breloc. 😀 Asta ca sa ne cumpere binevointa, fireste 🙂 Si le-a iesit… nici nu era greu… studentii se bucura la orice, mai ales la desfacatoare de bere :))) Acum serios vorbind, chiar s-a vazut ca Florin si Elena erau profesionisti. Oameni interesanti…

PS: Sper sa ma duc si maine, asta daca o sa am timp. Mi-a placut ce-am vazut azi si cred ca n-o sa regret nici ce o sa vad maine. Mai ales ca tre’ sa-i intreb daca pot sa trec si pe la „Scoala de Comunicare” de Joi si Vineri. La urma urmei aia ma intereseaza cel mai tare.

PPS: Din discutia de azi mi-am dat seama ca treaba asta cu Vanzarile nu-i chiar asa de „rocket science” cum mi se parea pana acum. Tre’ sa ai ocazia sa capeti ceva experienta si sa-ti mearga cat de cat mintea si papagalul. Ma gandesc ca nu se stie niciodata cum ma reprofilez pe viitor 😀

PPPS: Am aflat tot azi ca sunt tipul REALIZATORULUI (adica ala realistu’ care vrea sa stie exact cat castiga si ce are de facut in firma, care vrea o casa, o masina si o nevasta cu tate mari). M-am regasit in tipul asta de personalitate 🙂

PPPPS: In spate la Preoteasa este o terasa exagerat de scumpa. Nu stiu cum se cheama (ca nu scria – tocmai ca sa nu poata fi identificata), insa am dat 6 RON pe un Nestea la jumate. 😐

    • mm
    • 13 Septembrie 2008

    By the way…Florin e fost mb AIESEC 🙂

    • x
    • 13 Septembrie 2008

    tipul chelios la vreo 50 d ani nu e membru AIESEC. nici macar fost membru nu este, pt ca AIESEC in romania ete de 18 ani, ceea ce inseamna ca ar fi avut vreo 30 ani cand ar fi fost infiintat 😉 Daca nu esti in masura de a informa corect, mai bine lasa-te de meseria asta 😉

    • cezar
    • 13 Septembrie 2008

    @ amandoi/amandoua: nu-mi pasa. nu mi-am facut blog sa informez, ci ca sa-mi dau cu parerea. daca mai gasesti si cateva informatii utile in posturi, atunci e ok. Nu stiu cum il cheama pe individ, stiu doar ca a fost prezent atat la Vanzari cat si la Comunicare, iar in momentul in care am fost intrebati cati membri Aiesec sunt in sala, el a ridicat mana. C-o fi fost membru, habar n-am, nici nu-mi pasa. M-a deranjat atitudinea si faptul ca tinea sa iasa in evidenta. Fiind langa mine, nu ma puteam concentra asupra vorbitorilor. Poate ca e un tip ok, doar ca nu mi-a lasat o buna impresie. La cald, aia a fost parerea mea.

    mersi pentru lamuriri.

    • L
    • 13 Septembrie 2008

    Hello Cezar.
    Nu este vorba de rolul blogului tau, rol pe care crezi tu ca are. Ai dreptate, blogul tau este aici pentru a exprima parerea ta, doar ca, fara ca tu sa vrei, parerea ta poate fi lua de buna de unele persoane care nu au luat parte la eveniment. Si astfel, uneori si informeaza.
    Asadar, era strict vorba despre faptul ca in momentul in care tu vrei sa-ti exprimi parerea, vei fi mult mai bine „privit” (vei avea mai multa credibilitate), atunci cand vorbele tale vor fi bazate pe argumente bune. Cum ar fi ca AIESEC este in Romania de 18 ani si ca tipul chiar nu avea cum sa fie din acest ONG, la varsta pe care o avea acum.
    De asemenea, nu mi se pare adevarata ideea ta, cum ca locurile din sala erau ocupate, pentru ca am fost si eu la acea sesiune si stiu foarte clar ca in primele 3 randuri, pe mijloc, erau undeva la 10 scaune libere… daca tot lasi loc la comment inseamna ca imi permiti sa te contrazic in multe puncte din blogul tau…

    Este mult mai destept sa te dai destept in momentul in care ceea ce spui este bazat pe adevar si pe argumente foarte solide (te-ai documentat inainte). Daca nu iti convine, ai 2 solutii: ori nu mai spui nimic decat daca stii ca nu exista nimeni care sa te contrazica, ori elimini commenturile din blog pentru ca nu suporti adevarul.

    • cezar
    • 13 Septembrie 2008

    in cazul asta am sa-ti sterg commentul.
    s-o luam pe rand:
    1. nu ma dau destept. pentru ca nu sunt. sunt istet, un roman cu o inteligenta si o cultura medie care’si da cu parerea.
    2. fiind blog personal si nu site oficial, posturile mele sunt pline de subiectivitate. nu vreau sa fiu obiectiv, pentru ca scopul meu nu este sa informez (desi automat fac asta pentru ca am un blog public) ci sa ma exprim… bine, prost, vulgar, diplomat, cum simt si cum vreau.
    3. nu ma deranjeaza sa fiu contrazis. de asta nu moderez comentariile.
    4. nu consider ca am dezinformat daca am vazut cu ochii mei cand tipul a ridicat mana. jurnalistii verifica din 3 surse (de fapt, nu o fac, dar asa ar trebui). eu nu sunt jurnalist si am verificat de la „sursa-mama”. nu e vina mea daca acel Florin a mintit. eu spun doar ce am vazut.
    5. locurile erau ocupate in sensul de rezervate. i-am intrebat pe cei care stateau jos si mi-au spus ca urmeaza sa se aseze cineva pe locurile alea. am intrebat vreo 2 persoane, n-am luat sala la puricat.
    6. te rog sa ma contrazici din absolut toate punctele de vedere care iti vin in minte. eu zic ca fac fata unei dezbateri.

    te mai astept pe la mine…

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

